Sorunsuz Oryantasyon

İlk izlenim her zaman önemlidir ve bu hem şirketler hem de çalışanlar için geçerlidir. Eğer yeni bir çalışanın ilk günleri sorunsuz ve rahat geçerse bu işine de yansır. Fakat yeni çalışanlar, kendilerini kendi hallerine bırakılmış ve desteksiz hissederse, mutlu günler beklenenden daha kısa sürede biter.

İşveren olarak mutlu günlerin olabildiğince uzun sürmesini istersiniz – ne de olsa mutlu çalışan verimli çalışan demektir. Yeni çalışanlarınıza sorunsuz bir oryantasyon süreci sunabilmek için tavsiyelerimize kulak verin.

1. Sıkça Sorulan Sorular mı var? Hoş geldin paketi hazırlayın

“Hangi araçları kullanıyorsunuz?”, “İş akışımın belirli noktalarında onay almam gerekiyor mu?”, “…… yapmam gerekirse kiminle temasa geçmeliyim?”

Her şirkette, “yeni çalışanların” sorduğu standart sorular ve bunların cevapları bellidir. Hoş geldin paketinde, şirketin tarihi ve kültürü, tanımlı iş akışları, ilgili birimler ve temasa geçilecek kişiler, yan haklar, haklar ve sorumluluklar hakkındaki bilgiler bulunmalıdır.

Bu bilgileri, sistematik ve kolay erişilebilir şekilde sunmalısınız. Eğer henüz hoş geldin paketiniz yoksa, hazırlamak için tam zamanı. Paketin en önemli soruları içerdiğinden emin olmak adına, tercihen yakın tarihte işe başlayan çalışanlarınıza, işe yeni başladıkları zaman karşılaştıkları sıkıntıları ve güçlükleri sorun.

Yeterli bir oryantasyon süreci, yeni çalışanların, en verimli nasıl çalışabileceklerini daha hızlı şekilde keşfetmelerini sağlayacaktır. Bu sayede, daha iyi öğrenir, desteklerinizi takdir eder ve bundan sonraki yeni çalışanlar için oryantasyon sürecini geliştirmek için size yardımcı olurlar!

2. Çalışanların kaynaşmasını sağlayın!

Yeni çalışanın diğer çalışanlarla tanıştırılması için en doğru zaman ilk günlerdir. Her yeni çalışanın, şirketin içini dışını bilen tecrübeli bir “buddy”si olmalı ve bu kişi yeni çalışana eşlik etmelidir.

“Buddy” olacak kişi, iş ile alakalı sorularda genellikle danışılan kişi olabilir; böylelikle yeni başlayanların şirket kültürünü anlamalarına ve gerçekten iyi karşılandıklarını hissetmelerine yardımcı olur. İşyerinde iyi kişisel ilişkiler kurulması, çalışanların bağlılığını artırıp, işyerinde keyifli bir ortam yaratılmasına yardımcı olarak verimliliği artırır.

3. Kendi tecrübelerinizi hatırlayın

İşin en zor kısmı da bu. Yeni çalışanların sıcak şekilde karşılanması için elinizden gelen her şeyi yapmış olsanız da yeni arkadaşınız yine de birtakım zorluklarla karşılaşmış olabilir. Sabırlı olun. Unutmayın ki bir süre önce siz de onun yerindeydiniz. Şu anda size doğal ve mantıklı gelen şeyler onlar için tamamen yeni bir yaklaşım ve bakış açısı olabilir.

Gerçekleşmesi imkansız süreler vererek yeni çalışanlara baskı yapmak yerine, “buddy”sine danışmasını ya da odanıza gelerek sizinle konuşmasını hatırlatabilirsiniz. Sıcakkanlı olun, güvenli bir ortamda olduklarını ve sizinle rahatça konuşabileceklerini hissettirin. Ne kadar güvende hissederlerse ekiple o kadar hızlı bütünleşirler.

M. Furkan BAŞKAK

Olur da sorarlarsa; aslen Metalurji ve Malzeme Mühendisi olmak için çabalayan fakat Çalışma Ekonomisi'nde de öğrenim gören, iki alakasız bölümlerden daha da alakasız olarak kalabalık bir firmada hayatını idame ettiren, araştırmayı, sormayı, dinlemeyi, gezmeyi, okumayı ve yazmayı seven biri dersiniz. Yetmezse Hakkımda sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

One thought on “Sorunsuz Oryantasyon

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: