Çarşamba, Haziran 11, 2025
Kişisel Blog
  • Ana Sayfa
  • Bana Dair
    • Hakkımda
    • Kitaplarım
  • Kariyer Hayatı
    • Kariyer Gelişim
    • Sosyal Hayat – İş Yaşamı
  • Rehberler
    • Av ve Doğa Rehberi
    • Faydalı Bilgiler Rehberi
    • Gezi Rehberi
    • Güncel Olay Rehberi
    • Oyun Rehberi
    • Ürün Rehberi
    • Yayın Rehberi
    • WordPress Rehberi
    • OpenCart Rehberi
  • Sana Dair
    • Yapışkan Kağıt Notları
    • Sen Değerlisin
  • Kazanç Sistemi
    • Reklam – Tanıtım Yazısı
    • Blog Yaz Para Kazan
    • Misafir Yazar Ol!
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • Ana Sayfa
  • Bana Dair
    • Hakkımda
    • Kitaplarım
  • Kariyer Hayatı
    • Kariyer Gelişim
    • Sosyal Hayat – İş Yaşamı
  • Rehberler
    • Av ve Doğa Rehberi
    • Faydalı Bilgiler Rehberi
    • Gezi Rehberi
    • Güncel Olay Rehberi
    • Oyun Rehberi
    • Ürün Rehberi
    • Yayın Rehberi
    • WordPress Rehberi
    • OpenCart Rehberi
  • Sana Dair
    • Yapışkan Kağıt Notları
    • Sen Değerlisin
  • Kazanç Sistemi
    • Reklam – Tanıtım Yazısı
    • Blog Yaz Para Kazan
    • Misafir Yazar Ol!
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Kişisel Blog

Sorunsuz Oryantasyon Geçirmek İster Misin?

M. Furkan BAŞKAK M. Furkan BAŞKAK
30/05/2022
Kategori: Kariyer Gelişim
Okuma zamanı:2 dakikada okuyabilirsiniz
1
oryantasyon

oryantasyon

İlk izlenim her zaman önemlidir ve bu hem şirketler hem de çalışanlar için geçerlidir. Eğer yeni bir çalışanın ilk günleri sorunsuz ve rahat geçerse bu işine de yansır. Fakat yeni çalışanlar, kendilerini kendi hallerine bırakılmış ve desteksiz hissederse, mutlu günler beklenenden daha kısa sürede biter.

İşveren olarak mutlu günlerin olabildiğince uzun sürmesini istersiniz – ne de olsa mutlu çalışan verimli çalışan demektir. Yeni çalışanlarınıza sorunsuz bir oryantasyon süreci sunabilmek için tavsiyelerimize kulak verin.

Sorunsuz oryantasyon için bilmeniz gereken 3 madde!

1. Sıkça Sorulan Sorular mı var? Hoş geldin paketi hazırlayın

“Hangi araçları kullanıyorsunuz?”, “İş akışımın belirli noktalarında onay almam gerekiyor mu?”, “…… yapmam gerekirse kiminle temasa geçmeliyim?”

Her şirkette, “yeni çalışanların” sorduğu standart sorular ve bunların cevapları bellidir. Hoş geldin paketinde, şirketin tarihi ve kültürü, tanımlı iş akışları, ilgili birimler ve temasa geçilecek kişiler, yan haklar, haklar ve sorumluluklar hakkındaki bilgiler bulunmalıdır.

Bu bilgileri, sistematik ve kolay erişilebilir şekilde sunmalısınız. Eğer henüz hoş geldin paketiniz yoksa, hazırlamak için tam zamanı. Paketin en önemli soruları içerdiğinden emin olmak adına, tercihen yakın tarihte işe başlayan çalışanlarınıza, işe yeni başladıkları zaman karşılaştıkları sıkıntıları ve güçlükleri sorun.

Yeterli bir oryantasyon süreci, yeni çalışanların, en verimli nasıl çalışabileceklerini daha hızlı şekilde keşfetmelerini sağlayacaktır. Bu sayede, daha iyi öğrenir, desteklerinizi takdir eder ve bundan sonraki yeni çalışanlar için oryantasyon sürecini geliştirmek için size yardımcı olurlar!

2. Çalışanların kaynaşmasını sağlayın!

Yeni çalışanın diğer çalışanlarla tanıştırılması için en doğru zaman ilk günlerdir. Her yeni çalışanın, şirketin içini dışını bilen tecrübeli bir “buddy”si olmalı ve bu kişi yeni çalışana eşlik etmelidir.

“Buddy” olacak kişi, iş ile alakalı sorularda genellikle danışılan kişi olabilir; böylelikle yeni başlayanların şirket kültürünü anlamalarına ve gerçekten iyi karşılandıklarını hissetmelerine yardımcı olur. İşyerinde iyi kişisel ilişkiler kurulması, çalışanların bağlılığını artırıp, işyerinde keyifli bir ortam yaratılmasına yardımcı olarak verimliliği artırır.

3. Kendi tecrübelerinizi hatırlayın

İşin en zor kısmı da bu. Yeni çalışanların sıcak şekilde karşılanması için elinizden gelen her şeyi yapmış olsanız da yeni arkadaşınız yine de birtakım zorluklarla karşılaşmış olabilir. Sabırlı olun. Unutmayın ki bir süre önce siz de onun yerindeydiniz. Şu anda size doğal ve mantıklı gelen şeyler onlar için tamamen yeni bir yaklaşım ve bakış açısı olabilir.

Gerçekleşmesi imkansız süreler vererek yeni çalışanlara baskı yapmak yerine, “buddy”sine danışmasını ya da odanıza gelerek sizinle konuşmasını hatırlatabilirsiniz. Sıcakkanlı olun, güvenli bir ortamda olduklarını ve sizinle rahatça konuşabileceklerini hissettirin. Ne kadar güvende hissederlerse ekiple o kadar hızlı bütünleşirler.

Önceki Gönderi

Doğru Kişiyi İşe Alma Konusunda İyi Misin?

Sonraki Gönderi

CV Okurken Nelere Dikkat Edilmeli?

M. Furkan BAŞKAK

M. Furkan BAŞKAK

Olur da sorarlarsa; aslen Metalurji ve Malzeme Mühendisi olmak için çabalayan fakat Çalışma Ekonomisi'nde de öğrenim gören, iki alakasız bölümlerden daha da alakasız olarak kalabalık bir firmada hayatını idame ettiren, araştırmayı, sormayı, dinlemeyi, gezmeyi, okumayı ve yazmayı seven biri dersiniz. Yetmezse Hakkımda sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

Alakalı Yazılar

İşe Özel Olarak CV Hazırlama Sanatı

11/01/2024
163

İşe Girerken En Çok Sorulan 39 Mülakat Soruları ve Cevapları

25/01/2023
170
Sonraki Gönderi

CV Okurken Nelere Dikkat Edilmeli?

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Takipte Kalalım

  • 13.5k Takipçi
  • 1.4k Takipçi

Tekrar Görüşelim

Dünya küçük kabul ediyorum. Fakat tekrar buluşabilmeyi ihtimallere bırakmak istemem. Bir tık ile yeni yazılardan haberdar olun.

Diğer 1.820 aboneye katılın

© 2023 - Blog içeriklerini paylaşırken kaynak eklemeyi unutmayın.

  • Misafir Yazar Ol
  • Reklam Ver
  • Gizlilik Politikası
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • Ana Sayfa
  • Bana Dair
    • Hakkımda
    • Kitaplarım
  • Kariyer Hayatı
    • Kariyer Gelişim
    • Sosyal Hayat – İş Yaşamı
  • Rehberler
    • Av ve Doğa Rehberi
    • Faydalı Bilgiler Rehberi
    • Gezi Rehberi
    • Güncel Olay Rehberi
    • Oyun Rehberi
    • Ürün Rehberi
    • Yayın Rehberi
    • WordPress Rehberi
    • OpenCart Rehberi
  • Sana Dair
    • Yapışkan Kağıt Notları
    • Sen Değerlisin
  • Kazanç Sistemi
    • Reklam – Tanıtım Yazısı
    • Blog Yaz Para Kazan
    • Misafir Yazar Ol!

© 2023 - Blog içeriklerini paylaşırken kaynak eklemeyi unutmayın.