Organizasyonlarda başarının sırrı, CEO’lardan çalışanlara kadar her seviyede başarılı iletişim becerilerinden geçiyor. Güçlü iletişim güveni, güven üretkenliği ve üretkenlik de başarıyı beraberinden getiriyor. Çoğunlukla öz farkındalık eksikliğinden kaynaklanan zayıf iletişim, çalışanların motivasyonunu düşürerek şirket içi güven eksikliği ile sonuçlanıyor. Bu konuda harekete geçerek iletişim becerilerinizi en üst seviyeye çıkarmak için hiçbir zaman geç kalmış sayılmazsınız.
Güçlü iletişimin 5 altın kuralı
1) Hedef ve Beklentilerinizi Belirleyin!
Konuştuğunuz kişiyi iyi inceleyin. Konuşmanızı karşı tarafın beklentilerini dikkate alarak onlara uyumlu bir şekilde tasarlayın. İletişim kurarken karşı tarafın sizden beklemesi gereken detaylar, onlardan beklentileriniz ve bir arada nasıl çalışacağınız konusunda açık olun. Beklentileri belirlemek ve bu beklentiler doğrultusunda iletişim kurmak, anlaşılabilir olma konusunda oldukça etkili olacaktır.
2) Net Olun!
En etkili mesajlar yalın ve açık olanlardır. Mesajınızı gereksiz tabir ve tasvirlere boğmadan en anlaşılabilir haliyle karşı tarafa iletin. Gereksiz detaylara boğularak vermek istediğiniz mesajın adresini saptırmayın. Doğrudan söylemek istediğinizi karşıya iletmelisiniz.
3) İletişim Aracınızı Akıllıca Seçin!
İletişimde ne söylediğiniz kadar, nasıl söylediğiniz de önemlidir. Yüz yüze görüşme ve e-posta arasında, yazılı sunumla interaktif bir sunum arasında farklar vardır. Hangi iletişim aracının sizi hedefe en doğru şekilde ulaştıracağını akıllıca seçin. Zira doğru bulunan iletişim araçları bazı yerlerde etkisini gösteremeyebilir.
4) Herkesi Dâhil Edin!
İnsanlar yalnızca görebildikleri kadarını bilirler. Bu nedenle iletişimi daima açık tutmak oldukça büyük önem taşıyor. İletişim hatlarının her zaman açık tutulmasını sağlayın. Geri bildirim ve proje güncellemelerini aktif olarak talep ve teşvik edin. Uzakta bulunan personelle de iletişimi koparmayın.
5) Dinleyin ve Empati Kurun!
Müşteri ve çalışma arkadaşlarınızı anlamak etkili iletişimin en önemli adımları arasında yer alıyor. Yanıt vermeden önce, güven tesis etmek ve ortak bir vizyon oluşturmak için karşınızdaki kişinin bakış açısını da değerlendirmeye alın. Empati kavramını ise olabildiğince katı empati üzerinde tuttuğunuz taktirde faydasını görmeniz kaçınılmaz olacaktır.