Neredeyse ilk günden bu yana kullandığım All in One SEO ile makale oluştururken puanlaması sayesinde nerede olduğumu önceden görebiliyorum. Sitenizin ve makalenizin arama motorlarında üst sıralarda olması biliyorsunuz ki SEO gücü ile orantılı. Anahtar kelime araştırması, link keşfetme gibi faktörler ne kadar önemliyse metin okunabilirliği de o kadar önemlidir.
WordPress All in One SEO kurulum aşamalarına dair detaylı anlatımı daha önce gerçekleştirdim. Peki makale hazırlarken All in One SEO puan sistemi nasıl kullanılmalıdır?
İçindekiler
Temel SEO
Meta açıklaması uzunluğu
Meta açıklamaları farklı uzunluklarda olmaktadır. Arama motorları ve snippet’ler gösterilen karakter sayısını 155-160 bandında tutar. Dolayısıyla meta açıklamaları yeterince açıklayıcı olacak kadar uzun tutmak en iyi yoldu. Bu nedenle 50-160 karakter arasındaki açıklamaları öneririm.
İçerik Uzunluğu
İçerik uzunluğu ne olmalı bir çok içerik üreticinin takibinde olan konular arasında yer almaktadır. Bir çok içerik üretici ne kadar uzun olursa, üst sırada olma ihtimali o kadar fazladır düşüncesinde. Fakat bu duruma karşı çıkanlarda bir hayli fazla. Açıkçası bende durumun böyle olduğunu düşünmüyorum.
İçeriğin konusu ve detaya ne kadar inilmesi uzunluk konusunda önemli. Yani açıklığa kavuşturmak için örnek verecek olursam; sınava hazırlanan bir öğrenci formül araması içerisindeyken gereksiz detayları görmek istemez. 1000 kelimelik bir makalede boğulup, aradığını bulamayacağını düşünür. Sonuç olarak sayfayı terk ederek farklı yerlerde arayışa geçer. Fakat yeni iş kurmak isteyen biri tüm detaylara sahip olmak ister. Bundan dolayı her bilgiyi değerlendirir.
İçerik uzunluğu konusunda 300 kelime alt limitini destekliyorum. Hatta okuyucuları boğmamak kaydı ile alt limiti 500 kelimeye kadar yükseltebilirsiniz. SEO içerik uzunluğu üst limit olarak ise yazılar 2000 kelimeyi geçmemeli.
İç bağlantılar
Bir sayfadan aynı site içerisinde bulunan farklı bir bağlantıya yönlendirilen URL yapısına iç bağlantılar denir. Belki de hepimizin göz ardı ettiğimiz noktalar arasında iç bağlantıdan faydalanma var. Birincisi; site içi SEO konusunda en önemli faktör dahili bağlantılardır. Makale SEO puanını yükseltir. Dolayısıyla organik sıralamayı doğrudan etkiler.
Dahili bağlantılar, arama motorlarının sayfaları etkili bir şekilde taramasına yardımcı olur. Blogunuzun bağlamsal puanını artırır ve arama motorunda daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Hatta, sayfa değerini bir sayfadan diğerine geçirmeye yardımcı olur. Ayrıca SEO için pozitif anlam kazanması için verilen iç bağlantının alakalı olması son derece önemli.
Dış bağlantılar
Giden bağlantılar, sitenizden başka bir kaynağa yönlendiren bağlantılardır. Harici bağlantılar, giden bağlantılar ve dış link olarak isim alan bağlantı türleri arama motorunun yapınızı anlamasına yardımcı olur. Aynı zamanda sayfanızın SEO’sunda hayati bir rol oynayan sitenizin güvenini ve kalitesini artırmaya yardımcı olur.
Dış bağlantı verirken, alakalı kaynakları hedef almayı, karşılıklı backlink almamaya ve gereğinden fazla dış bağlantı desteklemekten kaçının.
Başlık
SEO Title length
Biliyorsunuz ki anahtar kelimeleri başlıkta kullanmalısınız. Ayrıca bunu yaparken başlık uzunluğuna da dikkat etmelisiniz. Arama motorları genelde title tag’in ilk 50-60 arası karakterini gösterir. Yani; başlıklar anahtar kelimeleri içermeli ve çok kısa olmamakla beraber 60 karakteri de geçmemelidir.
Okunabilirlik
İçerikteki Görseller/Videolar
Görseller kullanıcılarla etkileşim içinde olmanın en verimli yollarından biri. Dolayısıyla görseller en etkili iletişim araçlarıdır. Yapılan araştırmalar görsel kullanımının yazıyı desteklediğini, bazı durumlarda yazıdan daha iyi bir tercih olabileceğini göstermekte. Bundan dolayı içerik oluştururken içeriği alakalı görseller ve videolar ile beslemek SEO puanını olumlu etkiler.
Paragrafların Uzunluğu
Kullanıcı dostu bir yazı yazmak son derece önemli. Bundan dolayı yazıların insanları sıkmaması gerekir. İçerik üretirken makale uzunluğu kadar paragraf uzunluğu da dikkat gerektirir. Paragrafların 150 kelimeyi geçmemesine özen göstermelisiniz.
Cümlelerin Uzunluğu
Her şey görselleşirken okuma tembelliği hepimizde oluştu. Dolayısıyla olması gerekenden daha uzun içerikler kullanıcıların dikkatini çekmiyor. Hatta çabuk sıkılmasına ve farklı platformlarda arayışa geçmesine sebep oluyor. Makale oluştururken cümlelerin ortalama 20 kelime sınırını geçmemesine özen gösterin. Bazı cümleler bu sınırı aşacaktır. Ortalamayı baz almalısınız. Microsoft Word ile cümle içerisinde ki kelimeleri kolayca saydırabilirsiniz.
Pasif Ses
Öznenin fiil eylemini aldığı bir cümle ya da cümlelere pasif ses denir. Birincisi pasif ses kullanımı makalede anlatmak istediğiniz konunun anlama oranını düşürür. İkinci olarak okuyucunun aktif cümleyi algılamaya göre daha fazla efor sarf etmesine sebep olur. Dolayısıyla anlatmak istediklerinizi aktif ses kullanarak yazmalısınız.
Geçiş kelimeleri
Aralarında anlam ilgisi bulunan varlık, kavram, olay veya durumları aynı veya farklı yönde geliştirerek tek bir yargıya bağlayan ögelere geçiş ve bağlantı ifadeleri denir. Okunma kolaylığı sağlayan geçiş kelimeleri SEO açısından da önemli.
her şeyden önce | en önemlisi | kesinlikle |
sonuç olarak | kısaca | özetlemek gerekirse |
aynı şekilde | benzer şekilde | bu arada |
daha sonra | sonrasında | birincisi |
ikinci olarak | dahası | ek olarak |
örneğin | ama | fakat |
lakin | ancak | üstelik |
oysa | aynı zamanda | bu nedenle |
böylelikle | bundan dolayı | başka bir deyişle |
öncelikle | halbuki | öyleyse |
Ardışık cümleler
Makale yazarken özellikle cümle başlarının aynı içerik ile başlaması okuyucular için tek düze okuma ve sıkılma eğilimi gösterir. Bundan dolayı okuyucuların dikkatini çekmek için ardışık cümleleri olması gerekenden fazla kullanmamaya özen göstermelisiniz. Örneğin; sinekleri anlatırken, art arda bir kaç kelimenin sinek ile başlamamasına özen gösterin.
Alt başlık dağılımı
Seo uyumlu makalelerde dikkat etmeniz gereken başka bir nokta ise etiket kullanımıdır. Makalelerinizdeki yazılara başlık eklerken mutlaka H1 cinsi etiket kullanmalısınız. H sistemine göre alt başlıklar da H2-H3 ve H4 şeklinde devam etmektedir. Yani; H2 etiketi, ilk alt başlığa verilir. Ayrıca H3 etiketi, metinde birden fazla alt başlık kullanıldıysa, ilk alt başlıktan sonraki alt başlığa verilir. H4-H5 etiket dağılımı da bu hiyerarşide gitmeli.
Flesch Okuma Kolaylığı
1940’larda Rudolf Flesch tarafından geliştirilen ve bir metne 1 ile 100 arasında bir puan verir ve 100 en yüksek okunabilirlik puanına Flesch Okuma Kolaylığı denir. Okunması zor kelimeler kullanmaktan kaçının. Ayrıca paragraf uzunluğu, cümle uzunluğu hatta hece uzunluğu dahi bu puanı doğrudan etkiler. Yani Flesch Okuma Kolaylığı anlatmak istediğinizi az hece, az kelime ile anlatmanızı istemektedir.
Eline sağlık çok yazı okudum SEO çalışmaları hakkında ama bu makalede daha farklı detayları da derlediğinj gördüm. Dikkatle takip etmeye devam edeceğim. Çömez bir webber olarak 😄
Ellerinize sağlık, yüzeysel de olsa oldukça detaylı bir bilgilendirme olmuş.