Kısa süre önce yaşadığım ve bir süre sonra can sıkan bir sorunla karşılaştım. Outlook’ta mailleri okuduğum halde okunmuyormuş gibi bildirim veriyordu. Birçok farklı yöntemle çözümü olan Outlook okunmamış mail sorununu nasıl çözdüğümü hemen paylaşmak istedim.
Outlook okunmamış mail bildirimi hatasına çözüm
Read:No kodunu kullanın
Outlook uygulaması içerisindeyken Ctrl+E kombinasyonuna bastıktan sonra arama çubuğuna Read:No kodunu yazarak aratın. Bu kod, klasör içerisinde okumadığınız e-postaları size gösterecektir. Aramayı genişletmek için seçili olan geçerli klasör seçeneğini tüm outlook ögesi olarak değiştirebilirseniz. Bu arama sonuç vermezse bir sonra ki adıma geçin.
Klavye kısayolunu deneyerek çözüm
Tüm e-postaları okumanıza rağmen, okunmadı hatası aldığınız klasöre tıklayarak Ctrl+A kombinasyonu ile tüm içeriği seçin ve Ctrl+Q kombinasyonu ile seçtiğiniz içerikleri okundu statüsüne alın. Hata almaya devam ediyorsanız bir sonra ki adıma geçin.
Outlook önbelleğini temizleyin
E-postaları okumanıza rağmen, okunmadı hatası alıyorsanız Outlook önbelleğini temizleyebilirsiniz. Outlook önbelleğini temizlemek için uygulamayı kapattıktan sonra Windows Tuşu+R kombinasyonunu kullandıktan sonra açılan pencerede %localappdata%\Microsoft\Outlook aramasını yapın. Açılan pencereden RoamCachle klasörüne giderek içerisinde gördüğünüz .dat uzantılı dosyaları temizleyin. Genel olarak veri kaybına sebep olmaz fakat yedek almayı unutmayın.
Cleanviews adımını uygulayın
Uygulamayı kapattıktan sonra Windows Tuşu+R komutu ile çalıştır penceresini açın ve arama kısmına outlook.exe /cleanviews yazarak enter tuşuna basın. Program açıldığında sorun giderilmiş olacaktır. Hata almaya devam ederseniz aşağıda ki adıma geçin.
Profil yüklemesini yenileyin
Outlook’u kapatın ve ardından Windows Tuşu+R komutu ile çalıştır penceresini açın. Arama kısmına outlook.exe /resetnavpane yazarak enter tuşuna basın. Program açıldığında sorun giderilmiş olacaktır. Hata almaya devam ederseniz aşağıda ki adıma geçin.
Tüm klasörleri ve veri klasörlerini “tümünü okundu” ile işaretleyin
Sabır isteyen bu adım e-postaların okunmamış gibi görünme sorununa kesin çözüm olacaktır. Yukarıda ki adımları uygulamanıza rağmen aldığınız hata devam ediyorsa, tüm klasörleri ve açıkta olan tüm veri klasörlerini tek tek sağ tıklayarak, tümünü okundu olarak işaretle seçeneğine basmanız gerekecektir.