Samsung marka beyaz eşyalara dair yaşadığım pişmanlık serisinden bahsedeceğim. Bundan 2018 yılında beyaz eşya seçerken girdiğim arayışlar sonucu, halk arasında favori gösterilmesi sebebiyle Samsung ürünlerini tercih ettim. Kurulumlar tamamlandıktan 1 sene sonra pişmanlık yaşamaya başladık. Hepsini anlatacağım, merak etmeyin.
Samsung Bulaşık Makinesi 4C Hatası Almaya Başladım
Markaya ait beyaz eşyaların kurulumunun üzerinden birkaç ay geçmişti. Bulaşık makinesi 4C hatasını verdi. Bulaşık makinesi 4C hatası, su alma kapasitesinin yetersizliğinden kaynaklanmaktadır. Servisi aradık ve gelen servis çalışanları bulunduğum bölgede ki suyun çok kireçli olduğunu söyleyerek garanti kapsamı dışında bir aparat sattılar. Bu aparatı alarak musluk başlığına taktık. Cihazın içinde de bir kaç değişiklik yaparak sorunun giderildiğini söyleyip ayrıldılar.
Bu değişim ve eklentinin üzerinden bir sene geçmeden aynı hatayı tekrar aldık. Tekrar servisi çağırdığımızda sorunun farklı bir yerde olduğunu söyleyerek garanti kapsamında bir parça değişimi yapıldı ve sorun o an için tekrar giderildi.
Bu değişimin üzerinden yine bir sene geçmeden aynı hatayı tekrar aldık. Gelen genç bir servis çalışanı parça değişmeyeceğini, bu sorunun kronik olduğunu söyleyerek yalnızca hızlı yapıştırıcı kullanarak bir parça üzerinde yaptığı değişiklik neticesinde sorunu ortadan kaldırdı. Keza söylediği doğruydu da, çok uzun bir süre sorun tekrarlamadı.
Ve garanti süresinin bitmesinin 2. senesinde, toplamda 5 senede 4.kez aynı hatayı aldım. Sorunun hortumdan kaynaklanabileceğini söyleyen servis çalışanı yaklaşık olarak 1750₺ (fiyatlar değişkenlik gösterebilir diye söylüyorum; 65$) karşılığında hortumları ve bağlantı aparatlarını değiştirerek sorunu giderebileceğini söyledi. Kabul etmek zorunda olduğum için kabul ettim, fakat nereye kadar böyle gidecek?
Samsung Buzdolabı Buzluk Kokusu Giderme
Deprem döneminde il dışındaydık. Son 5.5 şiddetinde ki Malatya depreminden iki gün sonra eve döndük. Son depremde buzluk kapağı açılmış ve buzluk çözünmüş. Eriyen ne varsa buzluk giderine akmış ve tabiri caiz ise içinde leş varmış gibi koku yayıyor.
Arçelik, Beko, Vestel gibi markaların neredeyse tüm modellerinde buzluk altı açılarak temizlemek mümkünken, bu dolabın altını açamadım. Bir strafor köpüğü yüzünden yine düştük Samsung servisinin kucağına. Samsung müşteri hizmetleri kadar anlayışsız, Samsung yetkili servisleri kadar iş bilmez, Samsung genel merkezi kadar insan odağından yoksun bir kültür daha gördüğümü hatırlamıyorum.
Deprem sebebiyle ücretsiz onarım hayalleri kurarken, Samsung yaptı yapacağını. İlk görüşmemizde buzluk gider haznesinin gövde ile bir bütün olduğunu ve anca gövde değişimi yapılabileceğini söylediler. Gövde değişimi yerine, gövde değişim ücreti fiyatına buzdolabını yenileyebiliriz diye bir öneri sundular. Maliyetinin ise yaklaşık 9000₺ (335$) olacağını söylediler. Bir strafor köpüğüne 9000₺ ödemek… Yine el mahkum! Kabul ettim ve değerlendirmeye aldılar.
3 gün leş kokusu ile aynı evde yaşadıktan sonra müşteri hizmetleri dönüş sağladı. Yaklaşık maliyet olarak 9000₺ denmişken, son değerlendirme sonucu sıfır cihaz bedeli üzerinden 10000₺ indirim yaparak toplamda 26500₺ (985$) karşılığında değişim yapılabileceğini söylediler. Bulunduğumuz coğrafyada deprem var! Bulunduğumuz coğrafyada elektrik kesintileri var! Aynı cihazı yine alıp, yine mi aynı şeyleri yaşayayım?
Velhasıl; Samsung marka beyaz eşya alınmaz! A-lın-maz! Bu yapılanlar yanlarına kâr mı kalacak? Asla! THH ile hakkımı arayacağım.