Instagram pazarlamanızı güncellemeniz mi gerekiyor? Şu anda hangi içerik türlerinin en iyi şekilde çalıştığını mı merak ediyorsunuz? Bu makalede, hangi Instagram içerik türlerinin organik erişimi, etkileşimi ve olası satış yaratmayı iyileştireceğini keşfedeceksiniz.
İçindekiler
Instagram İçerik Stratejinizi Şekillendirecek 3 Tema
Başarılı bir Instagram içerik stratejisi tasarlamak için algoritmanın nasıl çalıştığını ve platformun neyi başarmayı amaçladığını bilmeniz gerekir. Yıl sonu özetinde Instagram Başkanı Adam Mosseri, platformun 2023 önceliğinin “insanları sevdikleri şeyler üzerinde bir araya getirmek” olduğunu açıkladı.
Platformun aylık 2 milyar aktif kullanıcısına değer yaratmak için Instagram, 2023’te üç sütuna odaklanmayı planlıyor:
Yaratıcılık
Instagram, Instagram kullanıcılarına kendilerini ifade etmeleri ve orijinal olmaları için ilham vermeyi amaçlar. Bu sütun, muhtemelen Meta’nın orijinal (yeniden bir amaca uygun hale getirmek yerine) içeriğe öncelik vermeye yönelik daha büyük kaymasına dayanıyor. Ve Mosseri’nin Instagram’ın eski fotoğraf filtrelerine odaklanmasından bahsetmesi, muhtemelen platformun yerel araçlarını kullanmaya devam etmek anlamına geliyor.
Keşif
Instagram, kullanıcıların kendilerine ilham veren ve platforma geri gelmelerini sağlayan içerik ve içerik oluşturucular bulmalarına yardımcı olmaya çalışır. Bu sütun, muhtemelen platformun tavsiye motorunu beslemeye ve akışta önerilen içerik olarak görünen gönderiler oluşturmaya devam eden bir vurgu anlamına gelir.
Bağlantı
Instagram, insanların konuşmaları ateşlemesine ve daha derin bağlantılar kurmasına yardımcı olmayı amaçlıyor. Bu sütun muhtemelen Instagram’ın etkileşim araçlarına atıfta bulunur. Halkın katılımı (ör. yorumlar) önemli olmaya devam ederken, özel katılım (ör. mesajlaşma) daha da fazla değer sağlayabilir.
2023 İçin Instagram İçerik Stratejinizi Nasıl Güncellersiniz?
Hesabınızın içgörülerini incelerken ve güncellenmiş bir içerik stratejisi planlarken yukarıdaki üç sütunu aklınızda bulundurun. Instagram’da erişimi, etkileşimi ve olası satış yaratmayı geliştirmeye yönelik fikirlere bakalım.
Erişimi Artırmak için 4 Tür Instagram İçeriği
Erişimi artırmak için keşif fırsatlarını en üst düzeye çıkaran orijinal içerik oluşturun. Aşağıdaki önerileri deneyin.
Ortak Gönderiler
Çoğu durumda, hesabınızın içeriğini akışlarında yalnızca takipçileriniz görür. Hedef kitleniz küçükse veya erişiminiz düşük olma eğilimindeyse, içeriğinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için yerel araçları kullanın.
Instagram’ın İşbirliği aracıyla, içerik üretmek için başka bir işletme veya içerik oluşturucuyla ortak olabilirsiniz. İçerik oluşturma ortağınızı İşbirliği aracı aracılığıyla davet ettiğinizde, gönderi otomatik olarak her iki hesabın ızgaralarında görüntülenir. Ayrıca her iki hesabın takipçi akışlarında da görüntülenebilir, bu da bu aracın erişimi kolayca artırabileceği anlamına gelir.
Bu aracı kullanan içeriğin gerçek (yani ücretsiz) bir işbirliği olması gerektiğini unutmayın. Bir marka ortağına veya etkileyiciye içerik oluşturması için ödeme yapıyorsanız, bunun yerine Ücretli Ortaklık etiketi eklemek için Markalı İçerik aracını kullandıklarından emin olun.
İlgili Etiketler
İçeriğinize viral hashtag’ler eklemek muhtemelen erişiminizi artırmaz. Bununla birlikte, içeriğinize alakalı hashtag’ler eklemek, içeriğinizi çeşitli yayınlarda görüntüleme fırsatlarını en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur. Bu da erişimi artırabilir ve keşfi teşvik edebilir.
İçeriğe alakalı hashtag’ler eklediğinizde, bu hashtag beslemelerinde ve bu hashtag sayfalarında görünebilir. Bu hashtag’leri arayan herkes içeriğinizi keşfedebilir ve bu hashtag’leri takip eden herkes, içeriğinizi akışlarında görebilir.
İçeriğiniz özellikle ilgi çekiciyse, hashtag’in en iyi performans gösteren sekmesinde de görünebilir. En iyi performans gösteren içerik, herhangi bir hashtag sayfasında ilk sırada yer aldığından, bu yerleşim ek keşif sağlayabilir.
En iyi sonuçlar için, zaten çok fazla rekabet eden içeriğe sahip olan aşırı popüler hashtag’leri kullanmaktan kaçının. Bunun yerine, 10.000’den fazla ancak 1 milyondan az kullanıma sahip hashtag’leri kullanmayı hedefleyin. Bir hashtag arayarak ve sayfasını ziyaret ederek kullanım seviyelerini kontrol edebilirsiniz.
Aranabilir Metin
Instagram’ın içeriğinizi ideal hedef kitlenize ulaştırmasına yardımcı olmanın bir başka yolu da mümkün olduğunca çok bağlam eklemektir. Henüz yapmadıysanız, yazı ve makara altyazılarında alakalı anahtar kelimeler kullanın. Anahtar kelimeler ve anahtar kelime öbekleri eklediğinizde, Instagram’a içeriğin ne hakkında olduğunu söyler ve alakalı bir Instagram aramasında çıkma şansını artırırsınız.
Ancak altyazılarda durmayın. Ekran metni ve altyazılar ekleyerek aranabilirliği iyileştirebilir ve erişimi artırabilirsiniz.
Bu öğeleri genellikle yayınlamadan önce üçüncü taraf bir araçla eklerseniz, metin ve altyazı eklemek için Instagram uygulamasını veya Business Suite gibi başka bir yerel aracı kullanmayı deneyin. Ardından, erişim metriklerini karşılaştırın.
Tavsiye Edilen İçerik
Ardından, Instagram’ın muhtemelen hesabınızı henüz takip etmeyen kişilere önerebileceği orijinal, ilgi çekici içerikler oluşturun. Takipçilerden çok takipçi olmayanlara ulaşan gönderileri bulmak için hesap bilgilerinizi gözden geçirerek başlayın. Ardından, bu gönderileri neyin özellikle tavsiye edilebilir kıldığını belirleyin ve bu unsurları gelecekteki gönderilere dahil edin.
Instagram, akışta görünen önerilen içerik miktarını geri çevirmiş olsa da, önerilen içerik oluşturmak, erişimi artırmanın hala geçerli bir yoludur. Instagram’ın içeriğinizi önerebileceğinden emin olmak için hesap durumunuzu kontrol edin ve bu fırsat için uygun olduğunu onaylayın.
Etkileşimi Artırmak İçin 4 Tür Instagram İçeriği
Instagram’da erişim ve etkileşim yakından iç içe geçmiş durumda. Algoritma, etkileşimi bir sıralama sinyali olarak kullanır; bu, içeriğinizle ne kadar çok insan etkileşimde bulunursa, o kadar fazla kişinin akışlarında onu görme olasılığı anlamına gelir. Aşağıdaki ipuçlarıyla ilgi çekici içerik oluşturun ve ardından potansiyel müşterilerle daha derin bağlantılar kurmak için bu etkileşimden yararlanın.
Dönen Gönderiler
2022’nin başlarında Instagram, ağırlıklı olarak kısa biçimli video içeriğine yöneldi, bu da işletmelerin Reels’e öncelik vermesi gerektiği anlamına geliyordu. Reels, Instagram’daki birçok işletme için önemli ölçüde erişim ve katılım sağlamaya devam etse de, platform, daha önce Reels’e odaklanmasının çok aşırı olabileceğini geniş çapta kabul etti.
Buna yanıt olarak platform, fotoğraf ve video içeriği arasında daha iyi bir denge aramaya başladı. O zamandan beri Mosseri ve diğer resmi Instagram satış noktaları, platformun 2023’te iki içerik türünü dengelemeye öncelik vermeye devam edeceğini doğruladı. Bu, fotoğraf gönderilerinin yukarıdaki ilkelere uydukları sürece hedeflere ulaşmanıza yardımcı olabileceği anlamına gelir.
Karusel gönderileri, etkileşimi en üst düzeye çıkarmak için benzersiz bir şekilde tasarlanmıştır çünkü döngüdeki her öğe akışta görüntülenebilir ve esasen hedef kitlenizin tepki vermesi veya yorum yapması için birden fazla fırsat yaratır. Karusel gönderilerinizden daha fazla değer elde etmek için takipçileri daha fazlasını görmek üzere kaydırmaya teşvik edin.
Örneğin, aşağıdaki @leadpages carousel gönderisindeki ilk öğe, takipçilerin daha fazlası için kaydırmasını istemek için bir ok simgesi kullanır. Ardından, sonraki her öğe numaralandırılmış bir adım içerir. Takipçiler akışlarındaki resimlerden herhangi birini görürlerse, gönderide gördüklerinden daha fazlası olduğunu anında anlarlar – meraklarını uyandırır ve etkileşimi artırır.
Reels Trendleri ve Remix’ler
Instagram’ın fotoğraf gönderilerini beslemeye geri dahil etmesi, makara oluşturmayı bırakmanız gerektiği anlamına gelmez. Ancak, makaralarınızın tek başına ulaşmak yerine etkileşim oluşturduğundan emin olmak için adımlar atmalısınız.
Makaralardan daha fazla etkileşim almak için kancalar ve geçişler gibi öğelere dikkat edin. Makaraları harika kancalarla başlattığınızda ve göz alıcı geçişler eklediğinizde, kitlenizin etkileşime girecek kadar uzun süre izleme şansını artırabilirsiniz.
Makaralarınızın konusu için ne seçeceğinizden emin değil misiniz? Trendler başlamak için harika bir yer. Sık trend özetleri için resmi @creators hesabını kontrol edin veya trend olan sesi bulmak için Reels feed’inizde gezinin. Ardından, bir trend hakkında kendi görüşünüzü oluşturarak sohbete katılın.
Ayrıca Instagram’ın Remix aracını kullanarak trend olan içeriğe doğrudan yanıt verebilirsiniz. Hem fotoğrafları hem de videoları yeniden karıştırabileceğiniz için bu seçenek, viral içeriği geliştirmek, başka bir marka veya içerik oluşturucuyla diyalog başlatmak veya işletmenizin bir şeyi nasıl farklı yaptığını sergilemek için idealdir.
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik
Ekibinizin içeriği ne kadar ilgi çekici olursa olsun, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin (UGC) en yüksek kaliteli markalı içerikten bile daha iyi performans gösterebileceğini unutmayın. Müşterilere bir not vermek ve Instagram hesabınıza biraz özgünlük katmak için UGC’yi düzenli olarak paylaşmaya özen gösterin.
UGC’yi Instagram akışınızda yeniden yayınlamayı planlıyorsanız, her zaman önce orijinal içerik oluşturucudan izin alın. Alternatif olarak, Instagram uygulamasının yerleşik Paylaşım aracını kullanarak içeriği Hikayelerde paylaşın. Ardından, en iyi performans gösteren UGC’yi öne çıkan bir hikayede düzenleyerek Instagram profilinize sabitleyin.
Etkileşimli Instagram Hikayeleri
Instagram, hesabınızın hikayelerini besleme içeriğinizle düzenli olarak etkileşimde bulunan takipçilere gösterme olasılığı yüksektir. Uygulama genelinde içeriğinizin daha fazlasını görmeye ve etkileşimde bulunmaya devam etmeleri için takipçilerinizden hikayelerinizle daha fazla etkileşim kurmalarını isteyerek bu döngüden yararlanın.
Hikayeler, takipçilerle daha derin bağlantılar kurmak ve onları pazarlama huninizde daha fazla yönlendirmek için idealdir. Takipçilerin işinize daha fazla bağlanmasını sağlamak, sorular sormak ve geri bildirim almak için bunları kullanın.
Takipçilere etkileşimde bulunmaları için net istemler verin. Örneğin, takipçilerden düşüncelerini yanıtlamalarını isteyebilir, onları bir ankette oy kullanmaya teşvik edebilir veya seninkini ekle etiketiyle içeriğe katkıda bulunmalarını isteyebilirsiniz.
Potansiyel Müşteri Yaratmayı Artıracak 3 Instagram İçeriği Türü
Çoğu durumda, erişim ve etkileşim, Instagram için nihai hedefiniz olmayacaktır. Yine de potansiyel müşteriler oluşturmak gibi gelir odaklı hedefler için önemli adımlardır . İlgili takipçileri olası satışlara dönüştürmek için aşağıdaki fikirleri kullanın.
Mesaj Düğmeleri
Gönderiler ve makaralar hakkındaki yorumlar, yüzey düzeyinde etkileşim için harika olabilir. Ancak potansiyel müşterileri potansiyel müşterilere (ve nihayetinde müşterilere) dönüştürmek istediğinizde, onlarla DM’lerde bağlantı kurmak genellikle yardımcı olur. Orada ihtiyaçları ve zorlukları hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve daha derinlemesine sorular sorabilirler.
Potansiyel müşterilerin sizinle DM’lerde etkileşim kurmasını sağlamak için, onları tam olarak bunu yapmaya teşvik eden içerik oluşturun. Bir gönderide veya makarada, bir kurşun mıknatıs veya özel bir teklifle dalga geçin. Açıklamada, takipçilerinizi hesabınıza bir DM göndererek teklifinize erişmeye yönlendirin.
Doğrudan gönderiye veya makaraya bir mesaj düğmesi ekleyerek potansiyel müşterilerin size DM göndermesini mümkün olduğunca kolaylaştırın. Bunu, Instagram gönderisinde veya makara oluşturucusunda Mesaj Düğmesi Ekle seçeneğine dokunarak yapabilirsiniz. Ayrıca bir WhatsApp hesabınız varsa, DM’leri Instagram veya WhatsApp aracılığıyla almayı seçebileceğinizi unutmayın.
Instagram Notları
DM’leri teşvik etmenin bir başka yolu da Instagram’ın Notlar özelliğini kullanmaktır. Hikayelere biraz benzeyen notlar, 60 karaktere kadar metin içerir ve gelen kutusunun üst kısmında 24 saat boyunca görüntülenir. Takipçiler, bir DM yanıtı göndererek notunuzla etkileşim kurmak için dokunabilir.
Bir not oluşturmak için Instagram gelen kutunuzu açın ve ekranın üst kısmındaki artı işaretine dokunun. Ardından, 60 karakter sınırına uyan kısa bir bilgi istemi yazın. Kitlenizin dikkatini çekmek ve bir yanıta ilham vermek için aşağıdaki fikri kullanın (bir müşteri adayı mıknatısı veya özel bir teklifle alay edin).
Bu özelliğin henüz tüm hesaplarda kullanılamayabileceğini unutmamak önemlidir. Aralık 2022’de kullanıma sunulmaya başlandı ve Mart 2023 itibarıyla içerik oluşturucuların kullanımına geniş ölçüde sunuldu. Ancak, henüz Instagram işletme hesaplarında kullanılamayabilir.
Kurşun Yaratma Hikayeleri
Instagram yalnızca sınırlı yerleşimlerdeki bağlantıları desteklediğinden, platformun dışındaki potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak genellikle zordur. Bununla birlikte, Instagram’ın müşteri adayı oluşturma formlarından yararlanırsanız, potansiyel müşterilere işletmenize ilgilerini ifade etmeleri ve platform dışı bağlantılara izin vermeleri için daha fazla seçenek sunabilirsiniz.
Bu formu kullanmak için yeni bir hikaye oluşturun ve fiyat teklifi al hikaye çıkartmasını eklemek için dokunun. Instagram’ın aktif potansiyel müşteri formunuzu otomatik olarak eklediğini unutmayın.
Henüz bir hesap oluşturmadıysanız veya sizinkini güncellemeniz gerekiyorsa, bunu hesabınızın işlem düğmesini düzenleyerek yapabilirsiniz.
Yüksek Performanslı Instagram İçeriği Oluşturmak İçin 3 İpucu
Artık daha fazla erişim, etkileşim ve olası satış için hangi tür Instagram içeriğinin yayınlanacağı konusunda bir fikriniz var. Ancak ele alınacak doğru konuları ve kullanılacak öğeleri nasıl seçebilirsiniz? Feed’inize en iyi performans gösteren içeriği eklemek, sürekli ilham sağlayabilir. Başarılı gönderileri tersine mühendislikle oluşturmak ve kendi sürümünüzü oluşturmak için aşağıdaki ipuçlarını kullanın.
Hashtag’leri takip et
Sektörünüzle ilgili hashtag’leri bulmak için Instagram’ın uygulama içi aramasını kullanın. Gönderilere göz atın ve içerik kalitesi ve etkileşimi arayın. Yüksek kaliteli içeriği çeken hashtag’ler bulursanız Takip Et düğmesine dokunun. Haber akışınızda etiketlenmiş içeriği fark ettiğinizde, onu neyin bu kadar iyi çalıştırdığını belirleyin ve bu öğeleri kendi gönderilerinizde yeniden kullanın.
Önerilen İçeriği Kontrol Edin
Instagram’ın önerdiği gönderiler ve makaralar, platformun erişim ve etkileşim testlerini çoktan başarıyla geçmiş olacak. Onları beslemenizde görüyorsanız, muhtemelen şimdiden on binlerce beğeni ve yorum yapmışlardır. Bu Instagram gönderilerini neyin öne çıkardığına çok dikkat edin ve öğelerini markanız için anlamlı olacak şekilde çoğaltmanın yolları üzerine beyin fırtınası yapın.
Rakipleri İzleme
İdeal olarak onlardan daha iyi performans göstermek isteseniz bile rakipleriniz içeriğiniz için mükemmel bir ilham kaynağı olabilir. Nişinizdeki en iyi rakipleri ve içerik oluşturucuları Instagram uygulamasındaki Favoriler akışınıza eklemenizi öneririm. Yalnızca en iyi içeriklerini daha sık görmekle kalmaz, aynı zamanda daha verimli bir şekilde rekabetçi araştırma yapabilmek için yalnızca favori akışlarınızı görüntülemeyi seçebilirsiniz.
Çözüm
Geçen yılın içerik planını otomatik pilotta tutarsanız, hedef kitlenizi oluşturmak ve takipçileri müşterilere dönüştürmek için önemli fırsatları kaçırabilirsiniz. Yukarıdaki ipuçlarıyla, Instagram içerik stratejinizi güncelleyebilir ve 2023’te neyin işe yaradığına odaklanabilirsiniz.